2007. augusztus 27., hétfő

Megérkezés

{próza}

Utazás repülővel, először Milánóba. A milánói reptér kicsi, kaotikus, sok a Gucci-bolt, viszont kevés a nyelveket beszélő reptéri alkalmazott. Milánóból száll fel a gépünk, irány New York. Böhömnagy Boeing, nem hagynak aludni, folyton kaját hoznának, ami nem rossz, de én inkább aludnék. Csenge és Gyula jól viselik a megpróbáltatásokat, mi viszont Danival végigparázzuk azt a kb. 40 percet az óceán fölött, amikor a pilóta percenként jelenti be, hogy "kisebb nehézségeink támadtak, kérjük, kapcsolják be az öveiket - MOST!". Az egész masina rázkódik össze-vissza; immár sokadszor eszembe jut, ki lehetett az a marha, aki kitalálta, hogy ilyen brutális méretű konzervdobozoknak a levegőben a helyük, aztán ezen is túl vagyunk, az út hátralevő része nyugisan telik.

{dráma}

New Yorkban először is a bevándorlási hivatalt kell rávennünk, hogy engedjenek be minket az országba. Ehhez először kb. 45 percet sorbanállunk, és rágjuk a körmünket, mivel a csatlakozás Hartfordba igen necces (2 óra). Külön sorokba terelnek minket, és már ott is vagyok a tiszt előtt, aki lefotóz, kétszer is ellenőrzi az ujjlenyomatomat, tanulmányozza a papirjaimat, majd mosolyogva közli, hogy kövessem. Kicsit gyanús a dolog, eddig senkinek nem mondta, hogy kövesse, de hát mit van mit tenni, megyek utána. Beterel egy szobába, ahol ketten-hárman már ülnek, és megkér, hogy várjak türelemmel. Én persze minden vagyok, csak türelmes nem (le fogjuk késni a csatlakozást, nem látom a többieket, különben is, mi a francot keresek én itt), és akkor meglátom. A falat tucatnyi poszter boritja, rajtuk a felirat egységes: WANTED. Na itt kiver a viz. 10 perc várakozás után kiderül, hogy elfelejtettem alárni a bevándorlási papiromat, amit az egyetem állitott ki, ezzel is igazolva, hogy tanulni jövök, nem feketemunkásnak. Oké, oké, tényleg egy állat vagyok, hogy nem irtam alá azonnal, amint kézbe vettem a papirt, de ez azért kicsit megviselt - mármint konkrétan az, hogy 10 percig nem mondtak egy árva mukkot sem, hagyták, hadd keringessen a guta.

Ki a szobából, a többiek időközben már elhozták a poggyászomat, rohanás becsekkolni, aztán át a terminál másik végébe, a beszállókapuhoz. Az utolsó pillanatban érkezünk, a járatunk nincs kiirva, akkor most mi van? Kiderül, késés van, még egy korábbi járatra szállnak be az emberek. Megnyugszunk, várunk türelmesen. A járatunk 5-kor indulna, a tervezett késés fél óra, 7-re Hartfordban leszünk. 5.30-kor bemondják, hogy több járatot is törölnek rossz idő miatt. A hartfordi járat még nem jelenik meg a töröltek között, reménykedünk. 6 órakor kiirják, hogy a hartfordi járat 7-kor indul; 7-kor kiirják, hogy 7.40-kor. Ekkor mi már csak hisztérikusan vihogunk, és fogadásokat kötünk, hogy hány perc múlva jelentik be a törlést. Mintegy 20 perc múlva. Lehet jegyet áttetetni későbbre; az első hartfordi járat másnap délután indul - kösz, de talán mégse. Akkor hoznak egy buszt (Hartford New Yorktól kb. 3 órára van autóval), rettenetesen sajnálják a történteket, majd kompenzálnak minket a full-extrás buszon takaróval, párnával, harapnivalóval. 2 és fél óra múlva sikerül visszaszereznünk a már becsekkolt csomagjainkat; addigra a busz is megérkezik. Úgy saccolom, mintegy 10 éve selejtezhették le valamelyik szerény költségvetésű turistairodától; nincs se lepedő, se párna, se kaja. Légkondi viszont van, igy, bár azonnal beájulok a buszon, csonttá fagyva ébredek a hartfordi reptéren, hajnali kettőkor. Hivunk taxit, háromnegyed óra múlva már ott is van, és innen már csak 25 perc az egyetemi campus.

{lira}

Hát igen, ezt a részét nehéz szavakba önteni. Tücsökzene, simogató, meleg köd, kovácsoltvas lámpák, borókaillat. A campus safety (az egyetem biztonsági szolgálta) alkalmazottai megmutatják a szobáinkat. A nyers matracra selyemsálat teritek (nem a liraiság végett, ez a legnagyobb textiliám, lepedő még nincs), és tücsökzenére alszom el.

Névtelen írta...

Szia Kata, én olvaslak. 8)
Érezd nagyon jól magad!
Pussz: Izolda

Orosz Kata írta...

Szia Izolda! Örölök, hogy olvasod a blogot! Igyekszem minél gyakrabban irni, bár hogy erre milyen időközönként lesz energiám, azt még nem tudom. (Most még nyugi van, csak jövő héten kezdődnek az órák.)Sikeres félévkezdést kivánok! A legjobbakat, K.

Névtelen írta...

Én is jelen, vagyis mi mindannyian. Írj sokat, kíváncsiak vagyunk.
Puszi

Orosz Kata írta...

Szia Robi! Örülök nektek! Igyekszem minél gyakrabban irni. Most például fogom is magam, és megirom a Harry Potteres bejegyzést, amire már napok óta készülök. Sok puszi mindannyiótoknak, K.